Kiekvienas save gerbiantis sunkiosios muzikos entuziastas sąžiningai besilankantis koncertuose ir festivaliuose yra bent kartą sutikę nepaprastai talentingą menininkę Severiją Bružaitę. Ji ne tik kuria Lietuvos metalo grupėms įvaizdžius, pati pasirodo scenoje ar šalia jos su žadą atimančiais įvaizdžiais, bet ir vaidina, tapo ant gitarų ir užsiima tiek daug veiklų, kad sunku visas išvardyti, tad perleidžiu žodį pačiai Severijai, kuri supažindins iš arčiau su savo veiklomis ir jas lydinčiu grojaraščiu. Baigiau Eduardo Balsio menų gimnaziją su tapytojos specialybe, vėliau studijavau žirgininkystę Kaune, o paskui įvykus dideliam lūžiui gyvenime, kurio metu atradau ir sunkiąją muziką, nusibloškiau į Vilnių kur įgijau grimerės profesiją Grimo akademijoje. Ties čia nesustojau, ėmiau kurti ne tik įvairius grimus, bet ir gyvas gatvės skulptūras, tai mane pastūmėjo į vizualinio teatro studijas kurias baigsiu šią vasarą. Savyje talpinu tiek, kad noriu save klonuoti į didelį Severijų kaimą, kuriame kiekviena vykdytų skirtingą veiklą – viena kurtų grimus, kita vaidintų, trečia pieštų ant gitarų, ketvirta kurtų koliažus ir t. t. Kada ir kodėl pradėjai kurti grupėms ir sau įvaizdžius? Studijuojant Grimo akademijoje dėstytojos paprašė užrašyti ant lentos kokioje srityje grimo pasaulyje norime save realizuoti – gal grožiniai makiažai? Gal teatras? Gal televizija, kinas? Gal kūno tapyba ir t t. Pradžioje negalėjau apsispręsti, nes pirmiau norėjosi viską išbandyti, todėl įrašiau – „freelancer“. Tačiau labai gerai pamenu, kai grimavau grupę „Dancing Crow“ pasirodymui „Tamstoje“, tuo momentu atėjo nušvitimas, supratau savo vietą ir grįžusi į Grimo Akademiją ant lentos tvirtai išraičiau jog noriu grimuoti grupes, būti koncertų ir festivalių dalis. Kaip gimsta idėjos? Idėjų semiuosi iš begalybės įvairių meno kūrinių, gamtos, gyvūnų, vabzdžių, raštų, žmonių, sapnų, kino, muzikos ir t. t. Kartais kuriu nežinodama ką darau ir kur einu, tokiu atveju vadovaujuosi vidiniu pajautimu ir leidžiuosi į kūrybinę kelionę. O jeigu kuriu kitiems gilinuosi į žmogų kuriam atliekų grimą, jo norus, būseną, asmenybę. Labai svarbu, kad žmogus jaustųsi patogiai ir gerai su jam sukurtu įvaizdžiu. Kaip atrodo tavo kūrybinis procesas? Kūrybinis procesas prasideda nuo klausimų, idėjos išsigryninimo, išsiaiškinama kokiam tikslui atliekamas grimas. Dažniausiai prašau žmogaus surasti pavyzdžių, o ir pati ieškau kitų grimo darbų ar paveikslėlių iš kurių sudėliojamas „moodboard‘as“. Kartais piešiu idėją ant popieriaus – „facechart‘ą“ arba išsibandau grimą ant savęs. O tada lieka pasitikrinti ar visos reikiamos priemonės ir spalvos pas mane ir atlikti norimą grimą. Kai kuriu savo malonumui susidėlioju viską ką turiu prieš akis ir tai ne tik dažai, bet ir įvairūs papuošalai, blizgučiai, medžiagos, plunksnos ar net negyvi vabalai. Prie savęs esu klijavusi net virtą kiaušinį, augalus ir kiaušinio lukštą. Tuo grimas ir yra įdomus, ten nėra ribų ir taisyklių nors žinių be abejo reikia! Kurti būtina ne tik patį grimą, bet dėlioti visą įvaizdį, pritaikyti rūbus, aksesuarus, galvoti apie aplinką. Labiausiai patinkantys šios srities menininkai ir kodėl? Stebiu be galo daug įvairių menininkų, bet jei kalbėti apie grimą tai iš visos krūvos įvairių grimo sričių menininkų išskirčiau Mimi Choi (mimles) dėl jos nuostabių siurrealistinių ir iliuzinių grimų. Taip pat dievinu Kazutaka Sakagami žinomas vardu – Amazing Jiro ir Johannes J. Jaruraak (ig:isshehungry) abu jie puošė atlikėją Bjork ir kuria nerealaus detalumo kūrinius. Taip pat dėl keistos skanios estetikos ir įdomaus pateikimo bei apskritai kaip turi atrodyti pats grimeris – Sam Schavlev (sam_makeup_art). Stebiu daug kino industrijos, specialiųjų efektų meistrų, nes kraujas, žaizdos ir žarnos man įdomu. Taip pat negaliu nepaminėti savo bendražygės Emos Lukminaitės, su ja kartu esame atlikusios ne vieną puikų kūno tapybos darbą. Kaip muzika sąveikauja su tavo kūryba? Daug dirbu su grupėmis, tiek pasirodymais koncertuose, tiek video klipų filmavimais ar grupių ir atlikėjų fotosesijomis. Kaip šeima jau tapo grupė „Phrenetix“, naujausiame jų albumo „Exuviae“ viršelyje galite išvysti frontmenę Liną Vaštakaitę, kurią grimo pagalba įkūnijau į demoną. Taip pat ir grupės „Arlekinas“ albumo „Sha Man“ viršelyje pamatysite vokalistę Gabrielę su mano kurtu grimu. Kaskart rūpinuosi „Tuurngait“ „corpsepaint'ais“. Prisidėjau prie „Sisyphean“, „Luctus“, „Death in Taiga“, „Black Spikes“, „Žalvarinis“, Marijono Mikutavičiaus ir kitų atlikėjų video klipų. Su grupe „Pekla“ ir „Member Berries“ yra tekę ir pačiai lipti ant scenos su susikurtu įvaizdžiu. „Dead on Arrival“ naujo EP „Lost Cause“ viršeliui sukūriau koliažą iš krikščioniškų ir metalo žurnalų. Dauguma grupių su kuriomis dirbu tapo mano gerais draugais, esu be galo jiems dėkinga, jog einame bendru keliu ir galime pasidžiaugti bendrais kūrybos vaisiais. Dar papildomas pomėgis, kuris tiesiogiai mane jungia su muzika tai piešimas ant senų gitarų. Ar klausaisi muzikos dirbdama? Jei taip kokios? Dažniausiai klausausi labai įvairios nors pasitaiko kai tyla irgi tampa muzika. Ką renkuosi klausyti priklauso nuo to kaip tuo metu jaučiuosi jr ką kuriu. Muzika gali būti ir meditacinė ir metalas ir 80-ųjų popsas ar net country. Nei saviraiškoje nei muzikoje negaliu savęs uždaryti į vieną rėmą. Jums prieš akis Severijos darbų pavyzdžiai ir jos grojaraštis! Parengė Rūta Paitian
Prisijunkite prie fm.lt portalo tiesiog paspausdami vieną iš autentikacijos mygtukų: