prieš 2 metus

Skandalingoji 90-ųjų grupė „Pompa“ išleis geriausių dainų plokštelę „Labai mallonu“

Skandalingoji 90-ųjų grupė „Pompa“ išleis geriausių dainų plokštelę „Labai mallonu“

1992 metais išgarsėjusi pirmoji lietuviško repo grupė „Pompa“ šiemet išleis vinilinę plokštelę „Labai mallonu“, kurioje skambės daugelis garsiausių jos įrašų. Dabartiniams keturiasdešimtmečiams ar penkiasdešimtmečiams šis leidinys – tarsi kelionė laiko mašina į „laukinius“ 90-tuosius, kurių realijos užfiksuotos skandalinguose hituose „Viskas tavo bosui“, „Mama“, „Mes jau nebe vaikai“ ir vienoje žinomiausių to meto dainų - „2mblas“. Prieš paskelbiant šią žinią, po daugiau nei du dešimtmečius trukusios „tylos“, grupė atidarė savo interneto svetainę, o socialiniame tinkle „YouTube“ startavo oficialus „Pompos“ kanalas, kuriame jau paskelbtas restauruotas pirmasis jos vaizdo klipas „Viskas tavo bosui“. Spalio mėnesį gerbėjų laukia dar dviejų restauruotų vaizdo klipų premjeros. Grupės „Pompa“ vinilinėje plokštelėje „Labai mallonu“ bus net 13 kultinių dainų, kurių įrašai šiemet buvo atnaujinti skaitmeniniu būdu. Pirmasis tiražas išleidžiamas šių metų gruodžio mėnesį. Priminsime, kad „Pompa“' debiutavo prieš 30 metų su daina „Mama“, kuri įsiveržė į pagrindinių radijo stočių topus, buvo parodyta televizijos eteryje, ir tapo pirmuoju lietuviško hip hopo kūriniu, sulaukusiu milžiniško populiarumo. Nors grupė atsirado kaip pokštas, pirminė sėkmė paskatino jos įkūrėjus Justą Mamontovą ir Saulių Sventicką toliau plėtoti šį projektą. Nuo pat pradžių juos palaikė Andrius Mamontovas, kuris sukūrė muziką visoms pirmojo „Pompos“ albumo dainoms ir prisidėjo prie jų įrašymo. Provokuojančius grupės tekstus kūrė jaunesnysis jo brolis J. Mamontovas (Baby UAB), o S. Sventickas (Swonas) užsiėmė vadybos reikalais. Pirmuose koncertuose abu jie pasirodydavo ir scenoje kartu su Aurelija Markulyte (Aurora MC), kurią „užverbavo“ prieš pirmąjį filmavimąsi TV laidoje „Piramidė“. Dar didesnio dėmesio „Pompa“ sulaukė, pristačiusi efektingus vaizdo klipus „Viskas tavo bosui“ ir „Mes jau nebe vaikai“. Juose jau buvo galima pamatyti Baby UAB ir Swoną pakeitusius Thermo J. (S. Sventicko kaimyną Povilą), P. J.’s Coke (S. Sventicko bendrakursį Dovydą) ir D. Ace D. (buvusį Dovydo bendraklasį Saulių), kurie padėjo formuoti įtaigų ir tuo metu analogų neturėjusį grupės įvaizdį. „Pompos“ nariai keitėsi dažnai: išleidžiant kiekvieną iš keturių grupės albumų jos sudėtis būdavo vis kitokia. Amigo MC (Raivydas) pakeitė D. Ace D., Mišionis (Jūras) ir Pinokis (Tomas) prisijungė įrašinėjant albumą „Kriminalinė Romantika“ ir filmuojant vaizdo klipą „Kuti Kuti“, o prieš pasirodant paskutiniam albumui „Blatnos dainos“ su Thermo J. koncertuodavo tik Tania. „Pompos“ muzikinį stilių formavo tuo metu Lietuvą pasiekusios muzikinio kanalo „MTV“ transliacijos, o ypač laidoje „Yo! MTV Raps“ rodyti vaizdo klipai, bei tokių užsienio atlikėjų kaip „EMF“, „Snap!“ ir „Technotronic“ pirmieji hitai. Dėl naujoviško skambesio, originalios išvaizdos ir šokiruojančių tekstų grupei didelį dėmesį skyrė tuometinė žiniasklaida. Beveik visos dainos iš 1992 m. išleisto pirmojo „Pompos“ albumo „Mallonu“ pateko į radijo stočių topus, o publika iki šiol prisimena garsiausią grupės dainą „2mblas“. 1992–1993 metais buvo pradėta prekiauti „Pompos“ atributika: grupės gerbėjai galėjo įsigyti trijų skirtingų rūšių marškinėlius, kuriuose buvo naudojami dainų tekstų fragmentai. Prie „Pompos“ atributikos sukūrimo bei platinimo tuomet prisidėjo ir Giedrius Drukteinis, šiuo metu žinomas etiketo specialistas, rašytojas ir žurnalistas. 1995 m. išleistame „Pompos“ albume „Kriminalinė romantika“ dominavo tuo metu išpopuliarėjusi eurodance stiliaus muzika, o dainų tekstuose vietoje „gatvės“ gyvenimo daugiau dėmesio skirta nusikalstamumo fenomeno nagrinėjimui. Prie naujųjų įrašų prisidėjo Algirdas Ramanauskas, kurio balsas girdimas kai kuriose dainose, o moteriškas vokalo partijas įdainavo Violeta Mackevičiūtė (žinoma kaip Crazy Violette, Sati arba Matangi). Justui Mamontovui ir Sauliui Sventickui pradėjus karjerą pirmoje lietuviškoje šokių muzikos įrašų bendrovėje „Koja Records“, nuo 1996 m. „Pompa“ koncertuodavo retai, kartu su Thermo J. scenoje pasirodydavo Tania, o paskutinis grupės albumas „Blatnos dainos“ buvo išleistas 1997 m. Jis buvo įrašytas bendradarbiaujant su Žeraldu Povilaičiu, kuris tuomet išgarsėjo, padėdamas įrašyti debiutinį „Žas“ albumą „Ū-Žas“ ir debiutinį Luko albumą „Nekaltas kraujas“. Muzikine prasme būtent šis albumas iš visų „Pompos“ studijinių darbų labiausiai primena hip hopo ar net gangsta repo stilių. Po šio albumo išleidimo jokios veiklos „Pompa“ jau nebevykdė, nes dar iki jo pasirodymo buvo apsispręsta ją galutinai nutraukti. „Tai, kad „Pompa“ buvo geras bajeris, patvirtina iki šiol išlikęs susidomėjimas šiuo projektu. Tiems, kas mus vienaip ar kitaip suprato ir skirtas albumas „Labai mallonu“, kurį nutarėme šiemet išleisti vinilinėje plokštelėje grupės 30-mečio proga,“ – sakė vienas iš grupės įkūrėjų Justas Mamontovas.

Šaltinis: music.lt
Britų muzikos žvaigždžių „alt-j“ pasirodymas Vilniuje – jau šiandien
prieš 2 metus
Britų muzikos žvaigždžių „alt-j“ pasirodymas Vilniuje – jau šiandien

Dar vienas didelis, aktualus ir geras muzikos įvykis, kurio buvo verta laukti visos pandemijos metu. Viena geriausių šių laikų Didžiosios Britanijos grupių, muzikos moksliukai ir kritikų numylėtiniai…

Šaltinis: music.lt
prieš 2 metus
Festivalyje „Coachella“ - Italijos roko grupės „Måneskin“ triumfas

Po dvejų metų pertraukos muzikos ir menų festivalis „Coachella“ sugrįžo su visa jėga. 7-iose festivalio scenose išskirtinius šou surengė ryškiausios muzikos žvaigždės, gerbėjams pateikusios daugybę…

Šaltinis: music.lt
Vilniaus tarptautinis teatro festivalis Sirenos 2023
prieš metus
Vilniaus tarptautinis teatro festivalis Sirenos 2023

Vilniaus tarptautinis teatro festivalis Sirenos 2023 Rugsėjo 20 - spalio 8 dienomis Vilniuje jau dvidešimtą kartą vyks " Sirenos" festivalis, kuris ne tik švęs teatrą, bet ir kvies apmąstyti teatro…

RENGINIO RECENZIJA | Įtraukiantis, tamsus ir žiaurus „Boy Harsher“ šėlsmas „Lofte“
prieš 5 metus
RENGINIO RECENZIJA | Įtraukiantis, tamsus ir žiaurus „Boy Harsher“ šėlsmas „Lofte“

Penktadienio vakarą žmonės, kaip visada rinkosi pasiklausyti muzikos. Šiuo atveju, klausymo verta pasirodė pastaruoju metu ganėtinai dažnai minima minimal synth/darkwave/minimalwawe grupė „Boy…

Šaltinis: music.lt